Den visuelle identiteten til NorDan Rubicon består av logo, symboler, fonter og farger. Det er viktig for oss å fremstå visuelt likt i alle kanaler. Designmanualen beskriver regler for bruk av designprofilen og skal dermed etablere og opprettholde en solid visuell identitet.
Logoen
Vi har hatt fokus på rene og tydelige linjer for at Nordan Rubicon sin logo skal fremstå moderne, og at den står godt over tid.Logoen er enkel å lese, og enkel i bruk på ulike flater.
Nordan Rubicon sin logo er i blåtoner. Blått er fargen for himmel, hav og uendelighet – slik som vestlandskysten. Fargene skaper trygghet, samtidig som den understreker profesjonalitet og tydelighet. Blå er fargen av harmoni, troskap og sympati.
Logo kan brukes i horisontal eller vertikal utførelse. Logo kan også brukes hvit når den må plasseres på en farget flate
Et slagord er et slags løfte om hva merkevaren vår kan gjøre for kunden. Eller hva vi ønsker at merkevaren vår helst skal assosieres med. Vårt slagord er presist og kortfattet. Et slagord som er enkelt å uttale, enkelt å huske, og som underbygger selve logoen og virksomheten vår.
Logoen er det viktigste basiselementet i vår overordnede visuelle fremtonging. Logoen skal alltid plasseres på en konsekvent og forutsigbar måte. Logoen bør som standard plasseres på en overflate uten forstyrrende elementer som tekst, grafikk og bilder.
Det er definert en sikkerhetsavstand på alle sider rundt logoen. Symbolet og skrifttypen i logoen har et satt størrelsesforhold, og skal aldri splittes opp eller strekkes i verken bredde eller høyde. Det er ikke tillatt å endre eller justere fargene.
Grafisk element
Et slagord er et slags løfte om hva merkevaren vår kan gjøre for kunden. Eller hva vi ønsker at merkevaren vår helst skal assosieres med. Vårt slagord er presist og kortfattet. Et slagord som er enkelt å uttale, enkelt å huske, og som underbygger selve logoen og virksomheten vår.
Ikke noe setter følelsene mer i sving enn farger. Farger er noe vi forholder oss til hver dag.
Vi mennesker blir mer og mer bevisste på design og farger etter som tiden går. Aldri før har det vært så viktig for oss som ønsker å vise igjen i markedet og ønsker å tilstrebe oss en viss profil, at vi har et bevisst forhold til hva farger kan gjøre for vårt etterlatte inntrykk. Over viser vi NorDan Rubicon sine profilfarger.
Skrift
Helvetica Light og Helvetica Bold er fontene til NorDan Rubicon. Disse brukes i headinger i alt kommunikasjons- og markedsmateriell. I intern kommunikasjon som PowerPoint og andre presentasjoner kan det brukes Arial og Fonten Helvetica ikke er installert på computeren.
Merkantilt
Herr finner du maler og pdf på de viktigste trykksakene klar til nedlasting.